Wednesday 29 October 2008

Kulturfyran

Något sent omsider insåg jag att jag missat ett par (eller tre) kulturfyror. Jag orkar inte ta igen alla, men Kulturfyran förra veckan handlar om vampyrer, och det är ju ett av mina favoritämnen så den måste jag faktiskt ta och göra... Here it goes!

1. Vampyrfilmen har premiär på fredag. Vad tycker du om vampyrer?

Älskar dem! Har sett allt av Buffy och Angel, samt att jag då och då myser framför En vampyrs bekännelse. Just nu står jag i kö på biblioteket för att få läsa Twilight-serien och Låt den rätte komma in.

2. Vilken skräckfigur tycker du är hemskast eller mest skrämmande?
Eftersom jag just sagt att jag älskar vampyrer kanske detta går litet stick i stäv, men jag är inte så förtjust i skräck. Jag har för svaga nerver. Med detta sagt så minns jag att jag tyckte DET var väldigt läskig då den gick på TV... Satt med kudden framför ögonen mest hela tiden... BRRR!

3. Vilken är din värsta skräckupplevelse?
Har aldrig varit med om någon riktig skräckfilmsupplevelse, dock så har jag lätt för att skrämma upp mig själv. Då jag såg Dolt under ytan kunde jag inte gå in i badrummet på hela kvällen. Däremot har jag varit med om en del ockulta saker vilket kanske låter litet galet, men dessa skrämde mig på riktigt.

4. Vilken är den bästa skräckfilmen eller thrillern eller rysaren?

Langoljärerna av Stephen King...

Och: ja, jag har tjuvstartat och gör Kulturfyran idag, en onsdag. Vad tycker du? Jag funderar att fortsätta med den på onsdagar. Är det bra eller dåligt?

Det fungerar bra! (Och jag vill gärna ha boken Låt den rätte komma in!)

No comments: