Saturday 15 November 2008

Kulturfyran

Veckans kulturfyra är inspirerad av julen, och eftersom det är min favorithögtid måste jag självklart vara med!

1. Så klart vi önskar oss hårda julklappar, eller hur? Vilken bok önskar du dig i julklapp?
Robert Jordan - Sagan om drakens återkomst (del fyra och vidare), Celia Rees - Sovay, Theresa Medeios - The vampire who loved me, Katharine Kerr - The Shadow Isle... mm mm.

2. Idag kom provtrycket på den första t-shirt jag tagit fram för Kulturbloggen. Jag är sådan där som gillar att ha olika t-shirts med olika tryck. Jag har thirt med Depeche Mode, Van Morrison, Patti Smith och Leonard Cohen. Vem vill du ha på bild på en tshirt.
Jag skulle kunna tänka mig att ha en nördig t-shirt. Jag fick en med Han Solo en gång, men den var tyvärr för liten. =/ Kanske en med Darth:an, eller varför inte med Star Trek tema?

3. När jag beställde t-shirt med Kulturbloggen på kunde jag beställa en keps också. Men jag avstod. Keps är för mig rätt omodernt. Vad tycker du? Vilken plagg tar du bara inte på dig?
Stringtrosor, tröjor som slutar vid midjan, cykelbyxor... *ryser*

4. Om du önskar dig ett mjukt paket, blir det då en tshirt? Eller vad blir det?

Det blir isåfall en snygg kofta eller lång moderiktig tröja.

Det var allt från mig, jag hoppas att ni har ett bättre hum om vad ni skall ge mig i julklapp nu... för ni tänker väl ändå ge mig julklappar? ;)

/F out

No comments: