Saturday 3 January 2009

Att läsa

Som ni märker har jag nu delat upp min att-läsa-lista i tre delar. Denna lista har 32 böcker på sig och kommer checkas av allt eftersom. Jag beräknar ha läst färdit alla fram till den sista mars, fast det kan lika gärna ta dubbelt så lång tid med tanke på att jag har en del riktiga tegelstenar med på listan... Hur som helst så nollställs listan första april. En sak till, rött står fortfarande för lästa böcker.

Lånade
Stephenie Meyer - Breaking Dawn
Tracy Chevalier - Oskuld och erfarenhet
Marisha Pessl - Fördjupade studier i katastroffysik
Donna Woolfolk Gross – Påven Johanna
Elizabeth Kostova – Historikern
John Ajvide Lindqvist - Låt den rätte komma in
Lionel Shriver - Vi måste tala om Kevin

Äger
Markus Zusak – Boktjuven
Celia Rees - Sovay
Lisa Jewell – Våga flyga
Elisabeth Buchan – En doft av kärlek
Barbara Taylor Bradford – Dynastin Ravenscar
Jane Green – I dina kläder
Nicholas Sparks – Drömmarnas väg
Nicholas Evans – Eldfångaren

Liza Marklund – Gömda
Khaled Hosseini - Tusen strålande solar
Cormac McCarthy - The Road
Philippa Gregory - Den andra systern Boleyn
Ray Kluun - En sorts kärlek
Emilie Flygare-Carlén - Rosen på tistelön

Teresa Medeios - The vampire who loved me
Charlaine Harris - Dead until dark
Charlaine Harris - Living Dead in Dallas
Neil Gaiman - The Graveyard Book
China Miéville - Un Lun Dun

Har inte hemma
Lisa Jewell - Vince och Joy
Lisa Jewell - 31 dream street
Mitch Albom - Bara en dag till
Jean M Auel - Grottbjörnens folk
Jean M Auel - Hästarnas dal
Jean M Auel - Mammutjägarna
Jean M Auel - Stäppvandringen
Jean M Auel - Nionde grottan

4 comments:

Anonymous said...

Ska bli spännande att läsa recensionerna!
Har läst två av böckerna på listan; En sorts kärlek och The Vampire Who Loved Me, bra berättelser. :)
Alla Jean M Auels böcker står i bokhyllan fast jag har inte lyckats läsa dem än, håller fortfarande på i ettan sen nåt år tillbaka... tog en paus från den serien. :P

Fia said...

Jag tror jag fick idén med "The vampire who loved me" av dig faktiskt... jag hoppas jag gillar den lika mkt som dig!

Jean M Auel verkar vara en sån där som man skall läsa när man har mycket dötid över, typ om man är sjuk, eftersom de tar litet längre tid... kanske skall passa på nästa lov? Jag har en stark misstanke om att de är värda det...

Martina said...

Ytterligare en du borde läsa (eftersom du gillade "Fem svarta höns"): "På stranden".

Bara som en påminnelse. =)

Fia said...

jag skall skriva upp den på min lista! =)