Sunday 1 March 2009

Ett år och en dag...

...har jag nu bott i Skåne. Saknar inte Norrbotten men väl vännerna och familjen, fast jag träffar dem ändå med några månaders (kanske ett halvårs) mellanrum. Dock så känner jag - med risk för att låta som kronprinsessan - en stor glädje för att jag har tagit steget och flygit ur boet. Jag behövde en time out och nya perspektiv. Och så behövde jag sitta framför datorn mindre, vilket hjälptes av det faktum att min stationära dator gick i sönder totalt.

Nu - så här lagom lång tid efter flytten - har jag äntligen haft råd att köpa en ny dator. Den införskaffades idag på Elgiganten. Detta kommer förhoppningsvis att innebära mer blogginlägg och mer frekvent kontakt från min sida. För alla er som troget följer mina bloggar är detta alltså en positiv vändning - för min läsning och tv-tittning är det däremot något negativt. Det gäller att hitta den perfekta balansen så jag inte försjunker in i tidigare internetvanor, att interneta hela tiden. Ni lär ju upptäcka hur det går för mig...

No comments: