Sunday 14 June 2009

Bokkonsument-enkät

Nu lånar även jag Bokhore-Helenas enkät om bokkonsumenter.

Senast köpta inbundna bok: Nicholas Evans - Eldfångaren
Senast köpta pocketbok: Michael Flynn - Eifelheim
Favoritgenre: Fantasy, sf, romantik
Ultimata längden på en bok: Cirka 300-400 sidor, men om den är jättebra så vill jag ju självklart aldrig att den ska ta slut. Men föredrar ofta serier som är litet snacksize.
Favoritbokhandel: SF-bokhandeln i Malmö *doh* =)
Favoritbibliotek: Malmö bibliotek
Favoritplats att läsa (i hemmet): På balkongen en regnig eftermiddag då regnet smattrar mot rutorna och jag har en kopp god te i min hand.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På en parkbänk på Gustav Adolfs Torg
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Ingen om jag inte kan förhindra det...
Bästa lässnackset: Sweizernötchoklad, estrellas dillchips, saltlakrits.
Bästa läsdrycken: Te, gärna fruktigt eller grönt.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tystnad.
När på dygnet läser du helst? När som helst. Dock inte för tidigt eller inte för sent.
Bästa bakfylleläsningen: Någon komisk sak...
Bästa kollektivtrafikläsningen: Vad som helst! =)

No comments: