Wednesday 6 April 2011

Day 06 – A book that makes you sad

I'm the cutest.
Boken om den enastående Bibliotekskatten Dewey läste jag för cirka 6 månader sen. Med jämna mellanrum föll det en ström med tårar längst mina kinder. Vicky Myron skriver om hur hon en kylig januarimorgon öppnade biblioteket i Spencer, Iowa, och fann en ynklig liten kattunge, frusen och hungrig, som var inslängd i deras bokfack. Dewey kom för att stanna på biblioteket och mellan Vicky och honom växte ett band av vänskap och kärlek som liksom sprider sig från boken, in i läsaren. Det är en vacker bok.

2 comments:

Emmas Bokhylla said...

Den fick jag i julklapp av en god van for ett par ar sedan, tyvarr ligger den dock kvar hemma i Sverige... Den verkar bra!

Cinnamon said...

Grät så att det sprutade när jag läste den. Men jag grinar ju så fort det handlar om djur som far illa.