Friday 1 April 2011

Sci-fi och fantasy - bara skit!

Kära läsare, idag har jag det enastående privilegiet att meddela för er att jag hädanefter kommer sluta blogga om science fiction och fantasy. Jag har insett mitt misstag och förstår att detta inte är passande genrér att läsa om, med tanke på mängden orealistiska förväntningar som det ger dem som läser böckerna sedan. Själv så har jag väntat länge och väl på holodäck, strålpistoler, replikatorer och transportörer men När kommer dom?? Aldrig, just det. Lika bra att ge upp hela tanken...

För att inte tala om fantasy, här har jag gått och väntat år och dar på att upptäcka att jag har en magisk förmåga/ond nemesis som försöker ta över världen/knight in shining armour med stort svärd som är passionerat förälskad i mig... men neeeeeeeeej. Det mest magiska jag kan göra är att hitta i trafiken utan karta. Den ondaste nemesis jag har bryr sig aldrig om att ta över världen, och hittills har jag bara sett romantiska riddare på teve.

Jag ger upp! Fantasy är bara dravel och science fiction.. pfff! Who needs it!! Science fiction-mässan i helgen kan ta sig i brasan. Nu går jag till jobbet och blir en "normal" tjej. Kanske lånar Liza Marklunds Gömda och börjar se på Beck och Idol...

4 comments:

Anonymous said...

April april.. ;-)

Cinnamon said...

Good one! Men mig lurar du inte :)

Fia said...

Hehehe :)

Västmanländskan said...

Den lätta går vi inte på!