Friday 12 July 2013

The Mortal Instruments

Har börjat läsa Cassandra Clares serie "The Mortal Instruments", en urban fantasy om en grupp demonjägare som lever i vår värld men dolda från vår verklighet. Clary är en ung tjej som kastas in i världen då hon upptäcker att hon har the sight, att hon kan se dessa jägare och även andra saker från den verkligheten. Hon lär känna en ung man vid namn Jace som blir hennes vän, och tillsammans letar de efter svar på Clarys förmågor.

Första boken heter "City of Bones" och jag gillade den starkt. Jag skulle nischa det mer mot ungdomsfantasy-hållet. Även om jag ibland kan tycka att Cassandra Clares berättande är klumpigt och att karaktärerna är lite suddiga i kanterna så tycker jag serien har god potential. City of Bones har en tydlig krok och jag är väldigt sugen på att ta reda på hur det hela slutar. Den får tre av fem!

Pst! Missa inte att "The Mortal Instruments" kommer som film nu i augusti!

No comments: