Saturday 5 April 2014

En Fias lördag

Hur ser en dag ut i en Fias liv, you wonder?

Vaknade runt nio efter en konstig feberyrande natt. Kände mig ganska sjuk. Sota satt och stångade mig tills jag steg upp, då rusade hon och Aska till köket och cirkulerade runt mig som hungriga hajar med med svansarna som hajfenor. En stund senare åt jag min frukost, osötat bröd med pepparsalami, kaffe, jordgubb & lime-jouice från Brämhults. Satte mig ned och surfade och fastnade så klart på youtube där jag kollade på Captain Swan-videor. (Once upon a time). Började komponera en ny låttext vilket tog några timmar (otroligt onödigt men kul).

Har pratat med mamma och pappa på telefon, bestämt vad jag ska ha på mig på begravningen, har strykt, rengjort strykjärnet, och strykt lite mer, hostat och haft rosslig hals. Under eftermiddagen har jag haft på TV:n och har glott på BBC Entertainment. De flesta lördagar visar de många avsnitt av QI på raken. Best show on earth!

Har också kollat på Dr Who säsong två. Såg just det underbara avsnittet med Madame Pompadour, så fint det var. Älskar tidsresor också. Men the thing is, när jag sett ett avsnitt så känner jag mig rätt så nöjd, så därför tar det väldigt lång tid för mig att se igenom denna serie.

Ikväll har jag gjort Mac and Cheese, tog färdigkokta makaroner, kokade upp matlagningsgrädde med ostskivor och redning, slängde in dem i ugnen i 30 min. SUPERGOTT. Det roliga är att jag fick idén om att göra det med sånna där individuella cheese-slice-paket från ett avsnitt från Gilmore Girls. Funny what the brain rememebers. Här är klippet ifall nu någon undrar. Och yes, min matlagning inspireras ofta från Gilmore Girls. (Börjar ofta dagen med våfflor/pannkakor med sirap och kaffe.)

Har vart på SF-bokhandeln i veckan och köpt del 4 och 5 av The Walking Dead på svenska. Kommer nog bli en soffliggardag imorgon med zombies och lite annat smått och gott. Vad har ni pysslat med idag?

Also: svaret på frågorna i gårdagens quiz är: 2, 1, 1, 2, 1, X, X, 1, 1, X, 1, 2. Någon med mer än 9 rätt?

1 comment:

Farraw said...

Skräpmatsdrottningen tar inspiration från skräpmatsgudinnorna... ;P