Tuesday 1 April 2014

Tematisdag: Zombier

Zombier har aldrig riktigt varit min cup of tea. Inte förrän jag började läsa The Walking Dead. Nu måste jag bara köpa fler nummer! Och eventuellt se serien, om jag kan få någon att hålla mig i handen medans.

En zombiebok som jag läst är dock Boneshaker som först och främst är awesome steampunk/alternativhistoria. Kommer ärligt talat knappt ihåg några zombies i boken. Cherie Priest har skrivit en fortsättning (Dreadnought) och böckerna kallas Clockwork Century.



Nu vet ni det. :)

Andra som är med i tematisdag:
Kulturloggen
Skuggornas bibliotek
En och annan bok
Västmanländskans bokblogg

Nästa tisdag är temat: Skolan.

5 comments:

Arina said...

Jag har lustigt nog skrivit om The Walking Dead, tv-serien, på min andra blogg.

http://enligtarina.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=470&action=edit&message=6&postpost=v2

Fia said...

Hehe gjorde du det idag, utan tanke på tematisdagen? :D

Fia said...

Ah, ska inte läsa inlägget så jag inte spoilas, jag läser serietidningen men vill se tv-serien med. :)

Västmanländskan said...

Lyckades samla ihop mig till ett temainlägg så här i sista minuten.

Arina said...

Nej Jag skrev med tanke på tematisdagen men inlägget har skvalpat runt i huvudet länge.

Jag försökte skriva i söndags men dator startade om hela tiden så det blev lite panikskrivet i sista minuten.