Friday 30 May 2014

Hur man kommer ur en lässvacka

Detta inlägg är mitt bidrag till Kulturloggens tävling. Priset är "Vi kom över havet" av Julie Otsuka och för att vara med och tävla ska du klicka dig in på länken ovan och ange ditt bästa tips på hur man kommer ur en lässvacka. Svara i kommentarerna enligt instruktionerna i länken, ange e-postadress för att Kulturloggen ska kunna nå dig, och vill du ha ännu större chans att vinna så bloggar du även om det så som jag gör idag, och länkar till inlägget i kommentarerna. På Kulturloggens blogg, inte min.  :)

Tävlingen pågår till och med fredag 6 juni 24:00, vinnaren presenteras lördag den 7:e juni. Best of luck till alla medtävlande, men ni har ingen chans att vinna för nu kommer det bästa tipset ever! ;)

Jag har haft så många lässvackor att det börjar kännas mer som normaltillstånd än undantag. Det enda som jag har märkt hjälper mig ur det är att omge mig med människor som är bokentusiaster och babbla om böcker med dem. Det hjälper om de har samma boksmak som mig och som kan ge mig ett tips på en riktigt bra bok, en sån där bladvändare som man läser ända in på natten då man borde sova för att man ska upp och jobba på morgonen. Om man känner dem och vet att man har samma boksmak som en själv så litar man också på att de ger bra tips, och då byggs peppen upp lite mer. Då gäller det att smida medan järnet är varmt, klicka hem boken eller låna, och LÄS LÄS LÄS! Men man måste också ge sig själv tid och utrymme att göra det, och belöna sig själv med godsaker för då tappar man inte koncentrationen lika lätt. Dillchips funkar bra för sånt. :)

Var så god för tipset! ;)

No comments: